Referenssi - Solita

May 6, 2020 Pasi Anttila referenssi

"Praecom on ollut kyllä paras, mihin olen koskaan törmännyt"

Solita on suuri suomalainen softatalo, jonka palveluita suomalaiset käyttävät lähes päivittäin tietämättään. Solitalla oma kulttuuri on hyvin tärkeä ja siihen kuuluu oleellisesti esimerkiksi työntekijöiden viihtyminen. Praecom on rakentanut Solitalle neuvottelutilakonseptin, joka on mahdollistanut Microsoft Teamsin ja neuvottelutilojen yhdistämisen. 

– Solita on kulttuuritalo ja meille on tosi tärkeää se meidän oma kulttuuri. Tilat ovat yksi kulttuurin ilmentymäpiste, että saamme oman porukkamme viihtymään täällä ja nimenomaan kohtaamaan toisensa ja tekemään oman työnsä parhaimmalla mahdollisella tavalla, HR Manager Teemu Sevon selventää.

Solitan ja Praecomin kehittävä kumppanuus on jatkunut pitkään. Tampereen Technopoliksessa sijaitsevat tilat ovat nykyisen toimistokonseptin iteraatio numero kolme. Yhteistyössä Praecomin kanssa neuvottelutilakonsepti on viety myös kaikkiin muihin toimipisteisiin. 

– Parhaimmat yritykset ovat satsanneet tiloihin. En voi sanoa, että olemme ihan uniikkeja, mutta olemme kärkipäässä. Olemme ottaneet oikeita askeleita viimeisen kahden vuoden aikana, Sevon sanoo viitaten Praecomin kanssa syventyneeseen yhteistyöhön.

Praecom mahdollistaa vaivattomuuden

Join_palvelu

Videoneuvottelut toimivat yhden vihreän napin painalluksella.

– Käyttäjä varaa neukkarin ja meillä on varausnäytöt huoneiden ulkopuolella, jotka ovat Praecomin toimittamat. Käyttäjä kirjautuu sisään ja tulee tilaan sisään. Huoneessa on videoneuvottelujärjestelmä, joka hakee neuvottelukutsusta tiedon, jonka kautta pääset neuvottelutilan laitteistolla osallistumaan Microsoft Teams -palaveriin syöttämättä yhtään mitään. Riittää, kun painat yksittäistä vihreää nappia, IT Director Kai Niskanen kertoo.

– Praecom pystyy mahdollistamaan meille tämän vaivattomuuden. Se on meille tosi tärkeää. Kun 5-20 ihmistä tulevat paikalle, he haluavat että neuvotteluyhteys toimii toiselle paikkakunnalle mahdollisimman vaivattomasti, Sevon lisää.

Aitoa yhteistyötä ja palveluhenkisyyttä

praecom_solita-2

Sekä Sevon että Niskanen kehuvat Praecomin joustavuutta ja kykyä reagoida muuttuviin tilanteisiin.

– Parasta on kyky ja halu reagoida ja auttaa. Molemmat ymmärrämme, että tämän täytyy olla molemmille kannattavaa liiketoimintaa. Partnerius ei rakennu siitä, että taputellaan toista selkään, vaan oikeasti haetaan ratkaisuja, Niskanen summaa.

– Praecom on ollut kyllä paras, mihin olen koskaan törmännyt henkilökohtaisessa elämässäni. Palveluhenkisyys on ihan mahtavaa ja he haluavat tuntea asiakkaan ja tarpeet. He haluavat olla aidossa yhteistyössä ja olen tykännyt siitä tosi paljon. Siellä pistetään itsensä likoon, Sevon toteaa.

 

Käytännön opas: Skypestä Teamsiin


Share